mapa stránok

Grafická verzia

Rýchla navigácia:

Preskočiť rýchlu navigáciu

:

Preskočiť hlavnú navigáciu

Ľavé boxy

Preskočiť ľavé boxy

Euro Info linka
Hot line: 0800 103 104 - bezplatné volania zo všetkých sietí

Veľkí výrobcovia: Za vysoké ceny môžu kurzové rozdiely

26.03.2009 09:06

Slováci pre vysoké ceny tovarov na Slovensku radšej nakupujú v okolitých štátoch!

Jedným z dôvodov prečo je to tak, je podľa obchodníkov cenová politika výrobcov a dodávateľov. Nový Čas sa teda spýtal veľkých výrobcov, ktorí dodávajú svoj tovar do slovenských aj susedných supermarketov, či práve u nich nevzniká tento likvidačný cenový rozdiel pre zákazníka.

Výrobcov na Slovensku a v okolitých štátoch sme sa spýtali:
1.
Nakupujú od vás slovenské predajne za vyššie ceny ako tie z okolitých štátov?
2. Ako si vysvetľujete rozdiel v cenách na Slovensku a v okolitých krajinách?

Coca-Cola
Konečné spotrebiteľské ceny výrobkov zásadne neurčujeme. Iba predajcovia majú právo v súlade s príslušnými právnymi predpismi a ich obchodnou stratégiou určiť predajnú cenu pre spotrebiteľa.

Sony
- Cenový rozdiel oproti okolitým krajinám spôsobilo oslabenie mien, dnes sme však svedkami posilňovania českej koruny, ktoré prinesie výhodnejšie ceny na Slovensku. Pri dovoze spotrebnej elektroniky z centrálneho skladu sa pracuje so zafi xovaným kurzom na určité obdobie.

Samsung
- Na otázky nebudeme reagovať.

Procter & Gamble
- K nákupným cenám hypermarketov v okolitých krajinách sa nemôžeme vyjadriť, keďže ide o zmluvné podmienky medzi tretími stranami, ktoré sú predmetom obchodného tajomstva. Súčasné rozdiely v spotrebiteľských cenách sú spôsobené kurzovými rozdielmi mien, konkurenčným prostredím, veľkosťou trhu a spotrebiteľským správaním.

Nestlé
- Vo vzťahu k našim zákazníkom sa usilujeme o podobné ceny tak v ČR, ako aj v SR a do prudkých zmien kurzov boli tieto ceny vyrovnané. Súčasný rozdiel je spôsobený nepredvídateľným výmenným kurzom. S postupným posilňovaním susednej meny sa ceny budú približovať.

Unilever
- Cenníky si stanovuje každá lokálna firma samostatne. Cenu výrobkov ovplyvňujú výrobné náklady, cena pohonných hmôt, logistické náklady a lokálne náklady na distribúciu a predaj. Na definitívnej cene produktu sa podieľa aj spotrebiteľ - výberom produktu nám dáva signál, ako sme zvolili cenu v porovnaní s kvalitou tovaru.

Danone
- Otázky sú všeobecné, nedá sa k nim zaujať jednoznačné stanovisko.

Henkel
- Nevyjadrujeme sa.

Pepsi-Cola
Nereagovala.
Zdroj: Nový Čas Späť »
Začiatok stránky